Ко је забранио први број листа „Табу“ и ко то све цензурише по Србији?

Да ли Србији прети медијски мрак и ко то све цензурише по Србији? Задњи је воз да се каже: Стоп цензури! Повод за реаговање је забрана и заплена првог броја листа „Табу“. Због чега су „Табу“ новине забрањене и заплењене? И ко стоји иза тих забрана, какви су то центри политичких моћи или појединаца који цензуришу по Србији, кршећи слободу говора и штампе, а самим тим кршећи и људска права, јер сваки човек има права на слободу изражавања, или живимо у земљи тираније и страховладе, где нема ни трага од демократије… Потписница ових редова потврђује све изнете наводе из отвореног писма упућеног Удружењу новинара Србије, јер се и сама уверила у истинитост тих тврдњи. Наиме, на киоску ми је речено, да је први број „Табу“-а , повучен из продаје, тако да сам читајући између редова схватила да је неко интервенисао! Редакцију „ТАБУ“- а, сам одмах обавестила о томе, што би требало да уради и сваки други новинар, кад су у питању, такве забране и кршење слободе говора и штампе. Тако да је и сам мој допис који сам послала редакцији „Табу“- а од 22. јануара, одмах након изласка првог броја доказ који сам проследила медијским организацијама и ван Србије. Нико не жели да живи у мраку. Данас су угасили један лист, сутра ће други и тако унедоглед и то се мора зауставити одмах. Новинари треба да пруже подршку сваком ко се нађе на удару политичких моћника и стану на пут тамничарима слободе говора. Преносимо писмо у целости , заправо обраћање Оснивача и Директора листа Милана Маленовића, упућеног Удружењу новинара Србије, још једном се питајући ко то заводи медијски мрак по Србији и по чијем налогу. Да ли су у ту подлу игру умешани само држављани Србије или има и странаца! Размислите…

 

Удружење новинара Србије

госпођа Љиљана Смајловић
председник
Ресавска 28/1
11000 Београд

Поштована госпођо Смајловић,

обраћам Вам се као члан Удружења новинара Србије и оснивач и директор предузећа „Rinascimento“ doo, издавача листа „Табу“.

Први број овог часописа изашао је у уторак 21. јануара 2014. године. Наредни број је требало да изађе 4. фебруара до када би се продавао први број. Преко генералног дистрибутера „Global Press“ доо 8050 примерака, односно 26,8 одсто целокупног тиража достављено је „Центросинергији“, дистрибутеру који снабдева малопродајне ланце „Штампу“, „Футуру“, „Макси“ и слично.

Већ у подне 22. јануара 2014. сазнао сам преко приватних веза да су власници „Штампе“ и „Футуре“ наредили да се сви примерци „Табуа“ повуку из продаје из малопродајних објеката „Мој киоск“. Провером на терену коју су извршили како чланови редакције, тако и сам дистрибутер „Global Press“, потврђена је тачност ове информације.

Већ следећег дана, 23. јануара 2014. Владимир Јевтовић из „Global Press-а“ писмено се обратио овлашћеном лицу у „Центросинергији“ тражећи објашњење. У телефонском разговору му је тек 28. јануара речено како нема никаквих проблема и да продаја тече и даље. Поново смо ми из „Rinascimento-а“, као и запослени „Global Press-а“ извршили теренску контролу, током које нам је на више киосака из ланца „Мој киоск“ речено како им је и даље забрањено да продају лист „Табу“. Тек у петак 31. јануара су продавци обавештени из централе предузећа како смеју поново да продају „Табу“, без да га истичу на позицијама које су видљиве купцима. То је значило да примерак новине могу да добију само они који исти изричито траже од продавца.

Још 23. јануара, када је затражио објашњење од „Центросинергије“ представник „Global Press-а“ је тражио, у случају да не може одмах да се настави продаја преко ланца „Мој киоск“, да се „Табу“ редистрибуира на продајна места која су спремна да га продају. Ипак се радило о четвртини укупног тиража, што није занемарљив проценат. До редистрибуције није дошло, као ни до враћања тиража како би „Global Press“ могао да појача продају на другим местима, али ни до дозволе продаје све до неколико дана пред истек продајног рока.

„Табу“ је, фактички, заплењен од стране „Центросинергије“, односно „Штампе“ и „Футуре“. Ради се не само о кривичном делу, већ и о нескривеној цензури незабележеној у посткомунистичкој Србији.

Пошто не видим никакав економски резон да плаћам излажење новине коју по слободном нахођењу, без накнаде, може да заплени ко год то пожели у овој земљи, захвалио сам се члановима редакције и осталим сарадницима и одустао од даљег штампања ове новине. Материјалну сатисфакцију ћу потражити на суду, иако не верујем да у овој земљи још има и трачка правде.

О овоме сам обавестио амбасаде страних земаља, као и представника Европске уније у Београду. Надам се да ће Удружење новинара Србије, сходно својој досадашњој пракси, о свему обавестити јавност и пружити ми макар моралну подршку.

Срдачан поздрав

Милан Маленовић

 

Забележила: Славица Јовановић




1 коментар

  1. 124C41

    „Покрет Двери саопштио је данас да је дошао до сазнања да је Дарко Шарић, одбегли нарко бос, доступан српским службама безбедности које га чувају далеко од очију јавности.

    Двери истичу како је план лидера Српске напредне странке Александра Вучића да у оквиру предизборне кампање Шарић буде званично ухапшен.

    Како Двери сазнају, у Вучићевом предизборном штабу је планирано да ова медијска операција буде изведена пред крај изборне кампање, па можда чак у времену изборне тишине.

    Лидер Покрета Двери Бошко Обрадовић поновио је данас позив Вучићу на телевизијски дуел, на коме би одговорио на ова и друга постављена питања.

    Пуковник др Раде Рајић, предавач Војне академије у пензији, апеловао је на грађане Србије да сагледају истину и реалност, а онда да се по гласу своје савести определе за живот Србије.

    Рајић је позвао све старешине, војнике и добровољце који су учествовали у нашем отаџбинском рату од 1991. године да гласају за Двери.“

    (РТВ)

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *